Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Wich

wich

Nu har jag testat Wich. Vilken har jag testat? Jo, Ben & Jerry's glass Wich, wich som i sandwich. Den gamle valinge klassikern från GB står sig emot nykomlingen tycker jag; de är rätt olika. Wich är två kakor med chocolate chips i och en stor skopa glass emellan. Mycket god. När man ska äta den, ska man helst koncentrera sig på bara glassen och inte till exempel surfa samtidigt. De hade rätt, de som marknadsförde Magnum "Chefen ska hålla sig på rummet": 100% uppmärksamhet och en sak i taget!

Jag tror att det kan vara rätt kul att göra liknande glass själv: två chocolate chip cookies (hemmabakade såklart 8-) ) eller pepparkakor och en skopa mjuk glass (nu menar jag "mjuk glass" och inte mjuk-glass") emellan, platta till och in i frysen en stund igen.

Jag försöker ju äta nyttigt för det mesta, men idag är jag förkyld och då måste man äta glass för halsen. Glass till förmiddagsfika. Ja! Eller hur? Det närmsta man kommer nyttigheter i glassen är enligt innehållsförteckningen "fettreducerat kakaopulver".

Kommentarer

  1. Kul reflektioner. :-)

    Åh, glass är så gott. Tyvärr är Sandwich inget för mig eftersom jag inte klarar att bita i glass. Finns dock gott om andra glassar att slicka i sig. :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg