Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Välkommen till världen-tavla

Namntavla

Idag hade vi besök av en mammaledig kollega på jobbet. Vi sågs även i söndags och åt fastlagsbullar. Hur gott som helst. Jag älskar verkligen fastlagsbullar. Samma kärleksfulla betyg fick jag av kollegan när hon och söta bebin fick sina traditionella kollegerna-lägger-ihop-present, som bland annat innehöll en tavla med silverram och motiv gjort av mej. Det är verkligen oerhört lättande och samtidigt väldigt roligt och bekräftande när folk uppskattar det man gör. Efter fikabesöket i söndags anpassade jag stilen på tavlan lite efter hur det såg ut i resten av huset hos dem: lite mer stilren och lite mindre färg. Det blev en fullträff! Win-win, alla glada. :)

Doptavla
Jag kunde inte låta bli att göra en till ju.

Tillägg: Ramarna är Ribba från IKEA.

Kommentarer

  1. Damn, you're good. Jättefina! Sen skadar det ju inte att lillflickan heter Ebba heller. :-)

    SvaraRadera
  2. STilrena och snygga tavlor!

    SvaraRadera
  3. Men så fina! När jag blir moster nästa gång, kan jag få beställa av dig?!

    SvaraRadera
  4. Tack alla tre! Kul ni tyckte om dem.

    Susanne, såklart! Har fått ett par andra förfrågningar via mail. Hör av dig när det är dags!

    SvaraRadera
  5. Förstår verkligen att dom här tavlorna är uppskattade, så fina!

    SvaraRadera
  6. A-K, igen :), Tack. Jag har en ny barn-namn-etc-idé, kom på den idag, ska bara förverkliga den. Kommer inom kort.

    SvaraRadera
  7. Åh.. spännande det ser jag fram emot.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg