Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Två vita lyktor

bloomingville

På ett nyöppnat café med en mycket god brunch i vår lilla by, har de även lite inredningsdetaljer till försäljning. Jag såg dessa två söta vita lyktor från danska Bloomingville, nere i högra hörnet. Det blev ett så mysigt sken när de är tända att jag tror att de hamnar på min önskelista. Så nu vet du hur de ser ut mamma!

Kommentarer

  1. hela ljusarrangemanget var ju läckert!

    SvaraRadera
  2. Caroline du har fått en utmärkelse inne hos mig.

    SvaraRadera
  3. Nu har du chansen att vinna ett exklusivt smycke med ett rent och enkelt formspråk som förmedlar en speciell känsla. Av smyckesformgivaren/silvesmeden eva e eriksson. Titta in på min blogg.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg