Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Träsnitt

svarta_skogen

En god vän frågade om hon fick köpa en bild av mig. Nej, sa jag, det får du inte, du kan få den. Sen satt jag mig ned och skulle återskapa bilden i rätt upplösning. Det var inte det lättaste. Åttio lager i Photoshop senare var jag klar! Förfalskningen var ett faktum och faktiskt lite bättre än orginalet, med mer kontrast. Känns lite kul att den kanske får hänga på en vägg hos någon annan än oss eller på en skärm på min Pixlarna-blogg.

Kommentarer

  1. Hej vännen, stort tack. Den blev jätte jättefin! Nästa gång du kommer hoppas jag att den har fått sin plats.

    SvaraRadera
  2. Den kommer på ett USB-minne i posten :)

    SvaraRadera
  3. Jättefin tycker jag. Kan ju inte photoshop ännu men åttio lager låter ju inte helt okomplicerat.

    SvaraRadera
  4. 75 av dem var samma, men det var det som gav effekten, om det säger dig någonting! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg