Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Röd tisdag

rod_jordbavning


Hörde du hur ljusstaken skakade i morse? Nix. Jag sov som en stock när jorden bävade. Min man som brukar vara mycket svårväckt vaknade. Attans att jag missade en jordbävning med att sova. Rätt kusligt ändå. Känslan av hur det är att vara med om en riktgt stor blev påtagbar.

Alla kulorna sitter kvar i granen och det enda jag bävar för är att bli mer förkyld. Idag har jag VAM, "vård av mej".

Hejdå bloggen, hej täcket, hej kudden.

Tisdagstema idag är röd.

Missa inte mitt andra röda bidrag på min bildblogg Pixlarna.

Kommentarer

  1. En rolig bild på tema röd.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig tolkning du har gjort. :)
    Synd att du missade skalvet.
    Ha det gott och krya på dig.

    SvaraRadera
  3. Kul tolkning på temat och lite skönt ändå att du kunde sova dig igenom skalvet, det kunde ju har varit värre.... Krya på dig/E-L

    SvaraRadera
  4. Bra gjort att missa skalvet, kan säkert bero på basiluskerna

    SvaraRadera
  5. Härlig bild/marierox61

    SvaraRadera
  6. Vilken tuff bild! och här uppe i norr kändes det inget av jordbävning men det måste ha varit läskigt.

    SvaraRadera
  7. Tack alla åtta för era hälsningar! Mår redan bättre!

    SvaraRadera
  8. Vad läskigt med jordskalv! Kanske tur att du sov i alla fall? Vilken "kulig" bild du fixat till :)

    // AnCa

    SvaraRadera
  9. Ps. Jag har ny bloggadress, finns här nu :
    http://nyanotta.blogspot.com/ , ändra gärna i din länklista...

    // AnCa (igen)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg