Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Lättshoppat

julreaDagmar

På annandagen bestämde min man och jag att barnen skulle slippa att gå på julrea. Så om han åkte in till stan före lunch, sen åt vi lunch tillsammans hemma och så åkte jag in efter lunch, så blev alla nöjda. Vid elva fick jag ett sms, där min målmedvetne man gått in, tagit det han var ute efter och skulle prova det: tjugo minuters kö. Därefter lika lång kö för att få betala. En annan hade även lagt tjugo minuter på att browsa butiken, utöver det man eventuellt var på jakt efter.

Som svar fick han ett sms från mig: Jag är redan klar, ingen trängsel, inga köer. På nätet såklart. Tomten hade missat Dagmar-koftan. Det var tur. För den såldes till halva priset hos Redhe of Sweden. Så nu väntar jag på postmannen och hans säck istället för tomten med sin, som i och för sig bar den här med sig.

H&M:s vårkatalog har anlänt och godbitar dyker upp på både den ena och andra bloggen. Förra sommaren var vi på ett bröllop där en tjej hade ett halsband liknande det färgglada nedan, som jag kanske inte letat efter men haft i tankarna på snygg-listan. Till våren kanske. Eller så gör mig ett eget.

Annars har jag fallit för ett nyhetsbrevs lockande erbjudande och klickade hem den här grå myströjan längst ned.

PS. Missa inte min nya blogg autoMATtanten!

våren09hm

julrea

Kommentarer

  1. En Dagmar sitter aldrig fel ;) Gott Nytt!

    SvaraRadera
  2. Å! Den där dagmar-koftan stod jag och nöp i här på k:fem, vårt lokala shoppingmecka i västerort häromdagen. Men det blev en finstickad svart Wera-kofta i stället. Ja, och en grå ulltröja, och en klänning också, måste jag erkänna... Och ett par knallorange strumpbyxor.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg