Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Två små kära nära

Tisdagstema_nära

Mina två små favoriter som både bildligt och själsligt står varandra nära. Jag hoppas innerligt det består långa livet ut.

Tisdagstema idag är nära och bilden är från Revingeheds Regementets dag i september.

Kommentarer

  1. Har varit inne hos Juniform på vernissage. Gillar ditt bidrag jättemycket!

    SvaraRadera
  2. Så söta de är där de står så nära-nära varann... :-)

    SvaraRadera
  3. Smultron: Oj, jag visste in teatt de var ute. Måste kolla! Tack förresten.

    AnnaKK: :) näst bäst av allt i den sekunden var att bilden inte är arrangerad.

    SvaraRadera
  4. En mycket härlig bild, vwerkligen! Hälsningar / ela

    SvaraRadera
  5. Underbar bild som gestaltar en nära syskonrelation på ett bra sätt!

    SvaraRadera
  6. Det fotot på nära var det banne mej vackraste närfotot jag sett hittintills:-) Verkligen syskonkärlek.. man hoppas alltid att det ska bestå senare i livet oxså.. klart det gör;-)
    Ha de gott

    SvaraRadera
  7. Vad fina de är med armarna om varandra!!! Underbar bild!

    SvaraRadera
  8. Tack Viveka!

    Tack för det Ella!

    Eva: Jag kände det direkt när jag tog bilden, att den blir nog en speciell bild.

    PiaLotta: Åh, tack! Ja, jag tror det med.

    Jessika: Tack. Får vi se din nytagna bild på dina i snön? :)

    AnCa: Jag kan inte göra annat än att hålla med :) Tack!

    SvaraRadera
  9. Å, vilken underbar bild. Jag blir helt varm om hjärtat.

    SvaraRadera
  10. Så nära så nära! Ett fint kort! Hoppas att du har haft en bra dag! =) /maria_6909

    SvaraRadera
  11. Ahhh Revingeheds Regementets dag *snyft* Där var jag flera gånger med min älskade lilla morfar *saknar*

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg