Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Att göra en tavla

Att ge bort en tavla är en känslig sak att göra. Man vet ju inte om mottagaren gillar motivet och om det ens finns plats och lust att hänga upp den. För ett tag sedan gav jag bort en tavla jag gjort. Mottagarens mamma blev så glad att hon fick en tår i ögat. Det var det absolut bästa betyget jag kunde få! Och den sattes upp direkt efter uppackandet med. Tack :).

Att ge bort en tavla är också lite känslosamt. Inte så mycket, men om man själv är nöjd med den, så skiljes man ju från något man gillar. Men det går ju att spara dem digitalt. Så här ser den ut.

nora


Publicerad med tillåtelse av mamman!

Kommentarer

  1. skönt att hon tyckte om din tavla, man har ju trots allt lagt ner mycket tid och tanke på det man skapar

    jag lånade din bild från juniforms utställning på min blogg. Hoppas det är okej, säg till annars!

    SvaraRadera
  2. Klart att det är ok! Det är bara kul om någon uppmärksammar vad man sitter på sin kammare och gör. Så tack för det!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg