Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Återvinn din Kusmi-burk

återvinn_din_kusmi_burk

Kusmi-te står i en klass för sig. Både när det gäller smak, doft, upplevelse och således pris. Burkarna är så vackra, men det finns vad jag vet inte några refill-påsar att köpa. Det ligger i tiden tycker jag att erbjuda kunder det. Där jag köper mitt te - nu låter jag som en gammal dam som går till handlaren för att få sina varor över disk - säger de att man ska se sina tomma Kusmi-burkar som vilken konservburk som helst. Hm. Det kan jag inte.

Jag återanvänder dem istället. I en liten burk har jag minihandkräm och gem på jobbet. En annan har jag gjort om till snöreburk, med ett hål i locket.

Kommentarer

  1. Det var ju jätte smart med en snöreburk. Håller trasslet i ordning!

    SvaraRadera
  2. Vilken perfekt idé! Jag är egentligen ingen stor tefantast men Kusmiburkarna är ju så vackra. Nu har jag en perfekt ursäkt att köpa en för jag *behöver* verkligen en snöreburk. :-)

    SvaraRadera
  3. Lilla jag och Katarina: Ja, den är rätt bra och det känns lite lyxigt när man tar fram den.
    När man gör hålet kan man gärna slå med något som är helt runt och inte som en vass sax till formen: då blir hålet bättre och snöret trillar inte ned i burken!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg