2008-11-09

Så var ett i-landsproblem ur världen

ilandsproblem_löst

Ibland dyker en ljus idé upp när man minst anar det. Hur svårt kunde det egentligen vara att komma på att märka upp tre likadana sladdar med gummiband i olika färger. Röd sladd går till vanliga kaffekokaren - vi köper Mollbergs blandning: en röd förpackning. Grönt gummiband till andra espressomaskinen: den har två gröna lampor och inget gummiband till mjölkskummaren eftersom den inte har med kaffe att göra eller i alla fall minst med kaffe att göra. Lite logik måste det finnas bakom färgvalet också. Och se där. Jag har sparat två sekunder per ungefär var tredje dag på att fundera på vilken sladd(f-n) som är vilken.

Estetiskt tilltalande? Om jag valt sidenband istället, så jo.

3 kommentarer:

  1. Det gäller ju att göra vardagen så enkel som möjlig, så man har tid för roligheter! Tycker du lyckas bra :)

    SvaraRadera
  2. Fiffigt! Så har min svägerska också gjort. Jag tror de har fem likadana sladdar. Jag har alla kökssladdar på olika ställen och är utan mjölkskummare (fy för skummig mjölk ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥