Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Vernissage i klädkammaren

vernisage_i_klädkammaren

Jag har en hög med både egna utskrifter, tidningsurklippp, foton och annan inspiration som ligger i pärmar, mappar, högar, här och där. Efter ett besök på Granit på lunchen, så ska det bli bättre ordning och reda. Ett svart fotoalbum till alla bilder och en mindre bok att ha i väskan med små exempel på bilderna, till de som vill se mina kreationer när jag inte är hemma.

Väl hemma brukar jag hänga upp mnia tillfälliga bilder i min klädkammare, de är under bearbetning och utveckling. Man ser dem lagom ofta och kan jobba vidare med dem efter ett tag. En magnetlist eller en hel magnettavla, båda från Ikea är praktiska om man vill kunna byta bilder snabbt och ofta eller en vajer med klämmor från Granit.

På Åhlens finns Muji och en nätt liten byrå i plast, perfekt till A4, den kostar 1100, så den får inte högsta prioritet för min del. Fina korgar till större papper på rulle alternativt barnskor som ligger och dräller i grovköket från Formission, dessa utan den blå stjrärnan som de från Ceannis-samarbetet har.


Vill ni läsa mer om ordning och reda på skrivbordet, så läs hos Weronica som också idag haft likande tankegångar i ämnet skrivbord, som jag.

Kommentarer

Populära inlägg