Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Chokladogram

Åre_chokladfabrik-tack
Med ojämna mellanrum kommer en annan säck än tomtens, fylld med överraskningar till oss. Det är mina barns nästkusiners kläder som inte passar dem längre och även leksaker ibland. De bor långt från oss, men hälsar på familj och vänner i våra trakter rätt ofta. Vet själv hur skönt det är att lämna iväg en säck med för små kläder: mer utrymme frigjort i husets förvaringsvrår. Samtidigt är jag oerhört tacksam för det vi får, barnen går så gott som dagligen eller nattligen i något av kläderna. För att inte tala om den röda lilla sparkcykeln som min dotter fick!

En liten present för att visa vår uppskattning har förhoppningsvis levererats till dem idag, i form av en chokladask från Åre Chokladfabrik via Chokladogram.se. Även om kanske är ännu mer förgänglig än en bukett, så gillar jag den bättre!



Trevlig_helg

Kommentarer

  1. Jag blev jättenyfis på din rostig jävul!

    Trevlig helg du med!

    SvaraRadera
  2. Underbart med kläder och leksaker från nära och kära. Och som du säger, det är en härlig känsla att själv kunna ge bort urvuxna kläder och färdiglekta grejer till andra. Bra idé med chokladogrammet!

    Jag har för övrigt lagt till din blogg i min favoritlista. Trodde jag hade gjort det redan, men upptäckte att så inte var fallet. Men nu så! Hoppas det är OK.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att helgen varit solig och fin i underbara Skåne!

    SvaraRadera
  4. Infing: Den kommer inom kort!

    Kajsa: Klart det är ok att länka!

    Jessika: Tack, det var den, satt ute och åt lunch i både lö & sö.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg