Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Metall

metall

Igår hade vi en upplyftande diskussion på jobbet: nästa gång vi är lediga är en halv dag innan Allhelgona-helgen. Min mamma nämnde att hon hade kollat i kalendern att julafton är en onsdag. För så är det nu: äntligen måndag eller i tisdag eller arbetsdagar.

Inför varje sommar tänker jag mig att vi ska bjuda alla vi känner och inte hinner träffa så ofta man velat och grilla och umgås. Men nu har jag ändå börjat inse att sommaren inte längre är sommarlovsoändlig. Men man kan ju grilla året runt om man vill, för nu ska det bokas in höstmiddagar och hoppas på att man kan sitta ute med filtar och njuta en finfin sensommar, så att man hunnit med att träffa alla - met all :-).

Dagens tisdagstema är metall och bilden är en detalj på ett ankare som hänger i den mysiga lilla byn Viken norr om Helsingborg.

Kommentarer

  1. Bilden var fin, men tolkningen (texten) var bäst :)

    SvaraRadera
  2. Skulle aldrig ha kunnat gissa att det var ett ankare!
    Snyggt!
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken läcker bild, trots att man egentligen inte har en aning om vad det är ;O)

    //AnCa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg