Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Höstspaning

hostspaning
Trädgårdens krukor har i helgen samlats ihop och förberetts för kallare tider. Som Solrosfrö-Jessica skrev igår om att det känns som om ligga-och-sola-tiden är slut för i år. Det drar ihop sig till höst både ute och inne i garderoben. Ett säkert kort i höst har säkert många redan noterat är den långa koftan. Här har jag hittat en snygg grå kofta som även finns i plommon och svart hos Ellos (glöm inte bort rabattkod.se om du funderar på att invänta en kofta med posten. Under den värmande koftan, passar en lång skjorta och tights, med eller utan kjol - välj själv - jag föredrar nog med även om det ser snyggt ut på andra utan. Känner mig inte helt bekväm i det. En kort kjol utan för mycket vidd i som den här från Lindex Shop Online löser det problemet.

En värmande sjal, innan halsduken plockas fram; den här från Gudrun Sjödén. Sensommarskor som går en bit in i september också, innan även strumpor plockas fram; från Esprit.

På andra raden finns tre snygga väskor från Ceannis, den första och andra i lite grövre tyg i den numera klassiska modellen som återkommer varje säsong samt en grön lite poppigare i skinn. Lite höstigare skor även dessa från Esprit och slutligen ett George Jensen-armband som står högt på min önskelista.

En annan trendspaning som jag gjort är luggflätan. En liten fläta av luggen i sidbena, antingen en snabbflätad eller en inbakad - jag blir alltid så trött i armarna de få gånger jag flätar de sistnämda i mitt hår ett tecken på att det är dags att börja träna kanske. Det är rätt snyggt och vad jag gillar mest: praktiskt - håret borta från ögonen utan klämma eller hårband.

Kommentarer

  1. Lång grå kofta - check!
    Väskorna var grymma ;) Luggfläta, spännande. Måste testas!!

    SvaraRadera
  2. Ja, tights utan kjol... den tiden är förbi ;)
    Du menar sådan fläta Susanna Kallur hade i OS t.ex.? Snyggt men verkar ursvårt att göra för en icke händig person som jag :(

    SvaraRadera
  3. Jag såg inte Susannas fläta, sportointresserad som jag är... däremot såg jag att Caroline Kluft hade liknande, men två.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg