Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Ett sällsynt riktigt vykort

posten

Helgen har vi spenderat hos en god vän och i hans sommarstuga i Domsten. Den lilla orten ligger norr om Helsingborg ett par kilometer innan Viken. Det kändes som en minisemester i och med en övernattning. Vi fiskade krabbor, en del badade, gillrade en getingfälla (för fy vad många de är i år, jag gillar inte fällor i vanliga fall) tittade på stora båtar och tankers som seglade genom Öresunds smalaste ställe och åt god mat såklart och la oss alldeles för sent!

Barnen tyckte att det skulle bli så spännande att få sova i källaren, där det är inrett åt gäster. Min sons första fråga var om där fanns ljus. Joo, det gör det, tror jag. En riktig källare för en 4-ått-halft-åring är långt mycket kusligare än den vi sov i.

Som tack för besöket gjorde jag ett eget vykort. På Posten.se har de en inte så marknadsförd tjänst, där man kan ladda upp en egen bild och sedan författa en vykortstext och välja bland tre olika typsnitt. Därefter letar Hitta.se upp adressen till mottagaren. Sen sköter Posten resten. 17 å 50 kostar det och man kan betala direkt. Smidigt!

Kommentarer

  1. blir det då ett riktigt vykort? Eller är det digitalt?
    Låter som en mysig sommarstugehelg minus getingarna

    SvaraRadera
  2. Hej - välkommen tillbaka :-)
    Det blir ett riktigt vykort som landar i brevlådan.

    SvaraRadera
  3. Tillbaka till bloggvärlden menade jag, inte specifikt min :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg