Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

PowerPoint-konst

ppt_art_butterflies

För några nätter sedan vaknade min dotter och var jätteledsen. En plansch rakt ovanför sängen hade trillat ned på henne medan hon sov - dock utan ram som tur var. Innan vi åkte iväg på semester gjorde jag ett par andra bilder till deras rum. Nu har jag skaffat hård kartong att klistra fast utskrifterna på, istället för tavelramar. Det är bilder från ClipArt i PowerPoint som jag gjort till svarta siluetter på färgad bakgrund. Till hösten ska vi äntligen sätta i gång med att göra i ordning barnens rum. De delar rum idag, vilket jag tror de upplever som tryggt när det är läggdags, men å andra sidan är det fullt, fullt med leksaker.

Vem som ska få vilken bild är fritt att gissa... :-)

ppt_art_dinos

ppt_art_sharks

ppt_art_cats

Kommentarer

  1. Åh- vilka fina och kanonbra idé. Mina killar ÄLSKAR dinosaurier och skulle älska en plansch med dessa. Har inte hittat några riktigt fina (enligt mig, inte barnen)förrän din bild!!! Den är ju perfekt.

    Har PP i datorn men hittar inte så bra, men jag kollar vidare på bilderna.

    Våra barn skall dela rum, dom är alltid i sammma rum jämnt o har samma vänner. Det skiljer knappt 1,5 år mellan dom.


    ha det så fint!!!

    SvaraRadera
  2. Ann, ta en titt i din mailbox, en fil med några utdöda ödlor är på väg dit :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg