Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Höstkänning i brevlådan

host_08

Då är det snart dags igen att sortera om kläderna lite i garderoben och ta fram koftor och långbyxor. Katalogerna med höstmode avlöser varandra i brevlådan. Inte för att jag känner mig vidare inspirerad när solen lyser som den gör även idag, men en långkofta eller kappkofta ifrån LaRedoute ligger på deras lager och ropar på mig. Jag kan även tänka mig en svart bolero - ett rätt smart plagg faktiskt - och just detta till ett smart pris också, 99 kronor.

Tog mig en titt på Bon A Partes hemsida, där finns höstkollektionen redan till försäljning. Jag brukar gilla deras kläder skarpt, men hittade faktikst inget speciellt där. Kankse beror det på att höstlöven behöver göra sig mer påminda än vad de gör idag.

Efter ett idogt surfande på Ebay i våras, insåg jag att jag gillar surfkläder som Quiksilver, Roxy, Billabong och den sortens kläder. Hos Laredoute säljer de Roxy och den långärmade tröjan a la Photoshop-style-mönster. Och hos H&M hittade jag en liknande i top med mönster jag gillar och extra bra är att denär gjord av bomull som odlats utan kemiska bekämpningsmedel och syntetiska gödningsmedel: organic cotton.

Tre skjortor i blått, brunt och vitt, också postorder från Ellos och LaRedoute. Sen har jag även varit en sväng på Odd Mollys hemsida, många plagg, men inget speciellt där heller som lockar mig. Man bör kanske se dem irl.

Kommentarer

  1. Fina saker. Höst känns avlägset men imorgon är det ju redan augusti!
    Själv vill jag ha en rödrutig Odd Molly blus. Men den är alltid slut i minsta strlek. Men jag ser att dom säljs på både Tradera o Ebay så kanske ett köp blir av till jul.

    Fast det är ju så mkt annat som skall köpas så vi får se. Kanske av Tomten?;)


    kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det har fullkomligt exploderat på Tradera och Ebay med Odd Molly. Jag är lite sugen på en blus i guld/gult och broderi från vårens kollektion. Har jag bara sett den på Tradera, ny.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg