Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Burk till små hemligheter

spara

En söt liten burk i stengodskeramik med ståltrådsknopp, det kanman väl inte vara utan? Alltid finns det något litet som behöver sparas och förvaras för framtida bruk. Den här lilla ljusblå raringen finns på Designtorget och finns även i svart. Jag hittade till Designtorget via ett inlägg hos Muhrenssida. Designtoget har visst en ny hemsida, mer lättnavigerad än förut och även en webbshop för dem som inte bor nära ett torg.

Kommentarer

  1. Den var verkligen supersöt!

    SvaraRadera
  2. ja, och på ett litet skåp i badrummet eller ett nattygsbord :-)

    SvaraRadera
  3. Jösses så enormt fin burk. Den hade verkligen ett ha-begär över sig ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg