Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Fortsätter ett tag till

bad

I helgen har jag haft bloggkval. Jag tycker verkligen det är kul att blogga, men ska jag fortsätta ändå? Jag har kommit fram till att jag fortsätter, men kanske inte med samma frekvens. Jag startade en blogg till i förra veckan, med enbart bilder, vilket kankse kan tyckas motsägelsefullt, men det var kanske den som fick mig att fundera + det lilla jubiléet. Känns bra att lägga ut bara bilder och inte alltid text, även om det är roligt att skriva och att hitta på rubriker till det man just skrivit. Så se mer av den varan på pixlarna.blogspot.com om du vill.

För några veckor sedan fick jag utökade arbetsuppgifter på jobbet där jag ska fotografera och skriva en del. Skrivandet hade jag inte vågat mig på om jag inte hade fått öva mig här!

Just nu hade en handduk (från Missoni), en tidning och en strand suttit fint.


Uppdatering: Blogger och jag kom inte överens helt vid publiceringen av inlägget, så ursäkta om du fått fem-sex likadana inlägg via Bloggkoll...

Kommentarer

  1. Hallå! Inte får du sluta!! Dra ner på tempot ett tag och kom igen. Det får inte bli ett tvång ;)
    Du tittar väl förbi?

    SvaraRadera
  2. :) Så får det nog bli. Bloggandet är som en drog, jag kan inte sluta, för jag vill nog egentligen inte sluta.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg