Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Sommarkläder, del II (och fler lär det bli)

dresses

Som en fristående fortsättning av föra inlägget kommer här en (två) rad(er) klänningar till mor och dotter. Mors dag seglar ju snart upp och jag har sett en vacker somrig sak från S'Nob som jag tänkte tipsa mina barn om :-), nä, jah nöjer mig med frukost på sängen och var sin teckning.

Utöver den finns det så många andra klänning för mor och dotter klä sig i till sommar och midsommar.

En liten stickad eller virkad klänning i plommonlila, prickig klänning som jag nästan själv skulle kunna tänka mig, en med klassiskt utseende men i bruna istället för röda rutor och en sista flickklänning från Bon a parte.

Mamma kan välja på en grå ärmlös modell med ljusa detaljer också från Bon A Parte, en tunika som nog kräver ett par leggings eller jeans, en lila i samma stil som den första "mammaklänningen" eller ett fynd från Ellos om man tar en tur via rabattkod.se från Bazar.


Trevlig och solig lördag!

Kommentarer

  1. Så mycket fint som t o m passar mig!

    Idag skall jag på Sveriges största loppis!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Bon à parte. Har du handlat där? De verkar ha snyggat till sig. Jag fick en katalog därifrån som jag tyckte var mest tantig. Men det var iofs längesedan.

    SvaraRadera
  3. Maud: Hittade du något fint?

    Petra: Jag hittar faktiskt mycket där! Men har bara köpt en klänning som sitter bra, nprmala storlekar. Jag tror att de ändrat sina priser lite, känns som om de låg lite för högt förra året, så i år tycker jag de har bättre priser. Är lite sugen på den lila klänningen.

    SvaraRadera
  4. dom två i mitten är riktigt fina....även om tunikan känns mer som september eller så:)

    kramar och hoppas helgen vart härlig!

    SvaraRadera
  5. klänningar är så snyggt. har köpt några blommiga här. känner mig dock väldigt tantig i dom. får lämna in och korta av lite. är man kort blir alla klänningar lite tantiga när dom går till knäna.

    ha det fint!!

    kram Thai-Ann

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg