Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Fredagspicknick

picknick

Det är inte klokt vad timmen mellan tolv och ett går snabbt på vardagen. Idag gick den extra snabbt tyckte jag, men jag hann i och för sig med många ärenden som att köpa present till barnkalas, Pippi-dress, prata med en vän jag stötte på, lämna tillbaka en tunika och köpa lite pärlor att pyssla med.

Ikväll är det dags för årets premiärtur till vår favoritäng. Det blir ingen hemlagad picknickkorg utan Widerbergare. För alla som inte vet vad det är så är det en landgång i baguette-format från köttaffären vid namnet just Widerbergs i Lund - prova den om du har vägarna förbi!

Sommar är förutspått hela helgen vilket jag tror betyder att datorn får ta och vila sig lite. Det gäller att ta tillfället i akt. Eller är det så att klimatpessimisten i mig trots allt får något gott med allt det onda: tänk om vi får sånt här väder hela sommaren?


Önskar dig ännu en trevlig och solig helg!

Picknickattiraljer från Greengate.

Kommentarer

  1. Greengate har verkligen mycket härligt - man blir så glad av deras härliga färger.

    Funderar starkt på att ta hem från dem.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Göra nått kul i helgen? :)

    SvaraRadera
  3. Maud: Visst har de! Jag tycker kuddarna är så fina.

    Jen: Jaa?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg