Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

En ettåring

1ar

På söndag är det dags att fira en ettåring. Kanske inte med tårta, utan det är ett år sen första inlägget. Det hade varit kul att höra vad du som läser tycker om bloggen och vilken sorts inlägg du gillar mest. Det är också lite kul att just detta är det trehundrade inlägget. :-)

Jag tycker om att få utlopp för all kreativitet jag har inom mig via bloggen och även ett och annat lite djupare inlägg om miljön och vår ömtåliga planet.

Och tack mina läsare för att ni besöker Min inspiration! Besöksantalet växer sakta men säkert. Jag vill också tacka Weronica, vars fina blogg inspirerade mig till att själv börja blogga!

Ha en skön helg och må värmen hitta till dig med!

Kommentarer

  1. Grattis!

    Tänk att du har hållit på ett helt år.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Congrats! Jag gillar din blogg och är avundsjuk på alla dina vackra foton och collage...jag önskar att jag själv vore lika flitig och ambitiös. There...jag gillar dig för att du ger mig dåligt samvete ;D

    SvaraRadera
  3. Jag gillar - men det vet du ju redan :-)! Jättekul att Du satte igång med din egen blogg och tänk att det redan har gått ett helt år. Jag ser fram emot flera! Hoppas att solen skiner på dig!

    SvaraRadera
  4. Grattis på 1-årsdagen från Nancy och mig!

    SvaraRadera
  5. Tack för gratulationerna :-)
    Firades igår med jordgubbstårta - fast det var på ett 70-årskalas.

    SvaraRadera
  6. Grattis! Jag gillar allt du gör och hälsar på varje dag :D

    SvaraRadera
  7. Gratulerer med ett-årsdagen.

    Jeg er helt fersk på blogging selv,så det gjenstår å se om jeg fortsatt driver med dette om et år.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg