Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Windows-shopping

surf

Då var det dags för en utsvävande Windows-shopping igen. En randig klänning till ljusa jeans eller enbart bikini på väg till stranden från Peak. Supersöta luvtröjan med Photoshop-pensel-liknande mönster från Roxy. Hårstylen är kanske inte något för mig, men sköna och glänsande lockar lockas fram med om man behandlar sig med från Redkens Fresh-curls-schampoo och balsam, om man redan har egna vill säga. En mönstrig väska att ha shopper-väskan från Wohnzimmer i. Det är ett intressant och positivt faktum att det blivit mode i tygpåsar att bära hem varor från affären. När det finns ekonomi i ekologin anammas en miljövänlig trend snabbare. Grafiskt mönstrade skor att trampa sommaren igenom från LaRedoute. Surfbrädor i bakgrunden från Wallies.

Sist måste jag bara förmedla vad min dotter sa i helgen. Vi undrade om hon kunde säga "Sex laxar i en laxask" - alltid lika kul att se om någon fötts med den genen. Snabbt kom svaret: "- Sex laxar i en påse".

Kommentarer

  1. åååå vilket läckert kollage, gillar skorna med prickorna grymt mycket och den gröna väskan är helt underbar!

    SvaraRadera
  2. Visst är väskan fin! Så fin att det ligger en i min brevlåda imorgon. :-)

    SvaraRadera
  3. Vilket fint collage, och...jag döör vilka snygga skor, måste genast kollas in. Skulle passa till den bruna vagnen jag ska skjuta i sommar ;-)

    SvaraRadera
  4. Vilket inspirerande och helsnyggt kollage du har gjort. Very nice!!!! Skorna var dunderfina. Ha en bra helg! //Jellon

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg