Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Skärtorsdag: soluppgång och ögongodis

rosa_1

Skärtorsdagen bjuder på rosa soluppgång och lite ögongodis. Jag har alltid med kameran i väskan. Inte systemkameran, utan en liten Canon Ixus. Tänk om Canon kunde göra en kamera som man kan ringa med och inte tvärt om, med massa funktioner som man behöver och som dessutom fungerar bra. Som en IPhone. En Ixuphone.

Idag väntar påskägg på upphämtning hemma hos mormor och morfar. Påskharen nämns numera inte hos oss: igår på Hjärnkontoret pratades det om mardrömmar. En gubbe med ett kaninhuvud fick illustrera dem och min son blev vettskrämd. Med skräck i rösten frågade han:

- Mamma, kommer påskharen?

Så fel det kan bli. Jag lovade i alla fall att påskäggen kommer.

rosa

Kommentarer

  1. Åh den där soluppgången är ju bara för underbar!!! Bra idé att alltid bära med sig kameran, alltid springer man på nåt bra fotoobjekt! Godisbilden är ju riktigt läcker den oxå...

    SvaraRadera
  2. ooo sa gott allt det där godiset ser ut. läcker bild och undrbar soluppgang!

    SvaraRadera
  3. Vilket prydligt godis! Där blir man sugen på att handla!

    SvaraRadera
  4. Åh, godisbilden var ju bara för härlig!

    SvaraRadera
  5. Vilken jättehärlig träd och solnedgångsbild.

    SvaraRadera
  6. Nu blev jag bra godissugen hörru... Go och gla´ påsk på dig!

    SvaraRadera
  7. Wow vilken häftig bild!!! //Jellon

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg