Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Repeat repeat repeat

Tre_figurer

Då var det dags igen. Siffran elva skrivit med gult... Jag pratar om förkylning. Än så länge är min dotter bara hes, vi får väl se vad det utvecklas till. Måste säga att det faktiskt låter lite sött när hon är hes.

I år har jag jobbat två hela arbetsveckor. Alla andra veckor har det varit minst en halv dags VAB, minus en vecka som var semester då dottern iofs också hade feber två dagar. Bilden är tagen en av de dagarna. VAB, Vård Av Baciller eftersom man själv för det mesta också får sig en släng av dem. Vi ska ju hälsa på en nyfödd bebis på söndag, hon hinner ju börja krypa innan vi får träffa henne!

Senast jag var hemma med min dotter, var den feberfria dagen innan de får komma tillbaka till dagis. Den spenderade vi bland annat med mormor på café. Såklart dök en glad dagisfröken från avdelningen bredvid upp och jag fick dåligt samvete: vi var ju inte hemma och storebror var på dagis! Men egentligen tycker jag det kvittar om man sitter stilla hemma eller sitter stilla på ett café. Så länge det inte smittar. Chansen är större att en tvååring sitter still i en barnstol med en ostbulle på ett café än hemma.

På tal om dagisfröknar, så ska en av våra sluta. Trist för oss, men roligt för henne att prova något nytt efter 22 år på samma ställe. Sånt är livet. "Ge mig en fast punkt i tillvaron så ska jag förklara allt." Det var den kloke Albert Einstein som sa det och då var det inte dagisfröknar han pratade om utan en fast punkt över huvud taget, en punkt som inte rör sig i förhållande till något annat (det skulle möjligtvis kunna vara högen med tvätt hemma).

Kommentarer

  1. Klen tröst, men det blir bättre ju äldre de blir! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, det sägs ju det... Idag är hon piggare i alla fall.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg