Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Fem år hit och fem år dit

Fem_ar
Sent om sider hakar jag på utmaningen, inspirerad av Jessika. Jag har dock lagt till "Om fem år" - klassiska anställningsintervjufrågan!

För fem år sen - 2003:
Då hade jag just fått veta att hela min arbetsplats skulle flyttas upp till Stockholm, gravid med första barnet följde jag med. I fyra månader bodde jag på Kungsholmen. Mannen och katten veckopendlade varannan vecka och vi höll reda på vilken bil som vara var eller vilken på flygplats via Excel...

För tio år sen - 1998:
Levde livets glada dagar i Washington DC. Aldrig har jag varit så vuxen som då. Läste marknadsföring, praktiserade och hade framför allt väldigt kul. Lärde mig mycket om mig själv. Min syster var iväg på västkusten samtidigt, stackars våra föräldrar. Hoppas mina barn inte gör samma sak...

För femton år sen - 1993:
Flyttade hemifrån och läste bland annat konstvetenskap på universitetet. Funderade på att bli arkitekt. Surfade på min första webbsida och gjorde en egen hemsida (1995 tror jag det var, med världens krångligste url)... Träffade min man för första gången. Men vi blev inte ett par förrän 1999.

För tjugo år sen - 1988:
Då gick jag i åttan. Gick på disco med lappade jeans och träffade flera av de vänner som jag umgås mest med än idag. Även om det går månader ibland innan alla ses, speciellt eftersom en bor i USA, så är det som om vi sågs igår.

Om fem år - 2013:
Oj, vad det låter långt fram i tiden. Jag kör nog en miljöbil, undviker att bli klassmamma och har återupptagis slalomskidåkningen. Sen har vi säkert hunnit flytta ännu en gång. Och så har jag utbildat mig till hortonom med egen en vacker besöksträdgård med ateljé där mina tavlor säljer som smör i solsken. Apropå smör: så har jag även om fem år blivit av med mina tre trivselkilo, som jag hoppas ska bort den här extra hälsosamma veckan. Återkommer till det!

Kommentarer

  1. Åh så skoj att veta lite mer om dig vännen! 5 år framåt var ett kul tillägg ;) Jag har också några trivselkilon kvar (tre skulle vara lämpligt att få bort) så tell me more om hälsosamma veckan!!

    SvaraRadera
  2. Det är så kul att läsa allas historier! Lite bakgrundsfakta att ha med sig när man läser bloggarna...eller ja, jag är nyfiken helt enkelt!
    Imponerande att du gjorde din första webbsida redan 1995! Då är du en riktig htmlveteran :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg