Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Var var vår vår?

080220

Om några veckor kan man sitta påpälsad ute i lä och lapa sol. Jag såg några på lunchen som försökte sig på det redan idag. De var kritvita med inslag av lilablått i ansiktet och såg inte ut attt njuta. Jag såg även en annons för de på gränsen till att vara för trendiga utemöblerna i konstrotting. Eller loungemöbler ska man ju kalla dem om man är riktigt trendkänslig.

Vardagsrummet flyttar ut och gränsen mellan ute och inne suddas ut med dem här nya stilen på möbler. I like! Ikväll ska vårens första fröer planteras i minidrivhuset. Jag ska tvinga fram våren! Vi ska plantera fikon, lupiner, stockrosor och lejongap med mera rar fägring.

Filt från Linum och inspiration från Madame Stoltz.

Kommentarer

Populära inlägg