Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Spirar i lilla växthuset

Spira

Igår blev jag riktigt förvånad när jag lyfte på det droppiga locket till miniväxthuset. Det hade börjat växa! Även om det bara är en vecka sedan jag planterade fröerna, så kommer jag inte ihåg vad det var. Jag sådde en tio olika fröorter. Det är likadant varje år. Att jag inte ens kan lära mig det! Men den som har tålamod får se framemot varmare dagar.

Jag har letat planteringsbord, men hoppas på att mannen tar fram hammaren och spik, annars är det ett lagom projekt för mig kanske? Hittade två fina på nätet - i metall från Ikea och ett sött i trä från Buxus - och ett dyrt, men det fick inte vara med. Jag vill dock ha fler hyllplan till alla krukor och jordsäckar! Jag kanske ska sätta mig och göra en ritning? Why not. Fram med en vanlig penna och papper.

Vacker liten sprayflaska och ett fågelbad - dock inte i vår trädgård, så lätt ska katten inte ha det!

Kommentarer

  1. Så fint! Nu blev jag sugen på att sätta fröer. Var hittade du fågelbadet?

    SvaraRadera
  2. Det lustiga var att jag trodde jag hittade det på Buxus.se, men sen när jag letade efter länken så var det borta. Jag ska leta vidare!

    SvaraRadera
  3. Nu hittade jag länken till fågelbadet:

    http://www.tradgardsliv.se/?cid=121148

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg