Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Längtan efter tisdagstema

Tisdagstema_080219_langtan

På vägen till semestern kunde man välja "mat" som tillbehör på den tidiga flygresan ned. Eget att ta med var inte tillåtet. Vad väljer man när alternativet är "ingen mat"? Vi trodde vi skulle få frukost, men vi fick kycklinggryta. Klockan halv nio på morgonen!

När det är sen är sen eftermiddag och en liten försening här en annan där gör att tid för en andra lunch eller mellanmål på eftermiddagen uteblir, då längtar man efter vad som helst att äta. Vad som föll oss i smaken var glass. Snabbt in och snabba kalorier som gjorde under med familjehumöret!

Kommentarer

  1. Mmmm, att äta det där fyller troligen även behoven i de övre "Maslowstegen"! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, det har du ju faktikst rätt i!

    SvaraRadera
  3. Glass och jordgubbar.. det där längtar jag efter.. mums.. så vacker bild.
    Vinkelivink från Syd

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig bild till temat!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg