Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Happy Alla Hjärtans dag!

Valentines day

Tillbaka i Sverige efter semestern på Teneriffa med frågan "Varför bor man i Sverige"? Jag hann jobba en dag, sen slog förkylningen från min dotter till. Roligare Alla Hjärtans dag kan jag tänka mig. Men för att se det positivt, så är det bättre att vara sjuk hemma än på semester.

Bilder från semestern kommer snart här på bloggen. Så stay tuned.

Kommentarer

  1. Tänk att den frågan har jag också ställt mej många gånger... speciellt denna vinter med varken snö eller sol. I grekland finns det plenty av den varan och här sitter jag.
    Underbar hjärtebild. Önskar dej en riktigt fin dag

    SvaraRadera
  2. Den frågan ställde vi oxå och fick inga bra svar.
    Därför drog vi utomlands. Har inte ångrat en sekund.
    Man blir så mkt gladare och piggare av solen. Att leva för dagen är så bekymmerslös och ngt man borde få göra mer av även när man är vuxen.
    Lev väl!

    SvaraRadera
  3. Tack det samma Marlene.
    Och detsamma till dig Ann, ni verkar trivas brai Thailand, kanske svårt att inte göra det.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg