Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Dagens e-outfit

080227

Idag hade jag tänkt hämta ett par vita skor på lunchen som jag ringt till affären och bett dem lägga undan. Men regnet öste ned och det kändes som om att det kommer att ta veckor eller kanske månader innan jag överhuvudtaget kan tänka på att använda dem för att ens hämta tidningen. De står kvar i affären, men de hade varit snygga till den här Peak-klänningen och scarfen från Bon a'parte och en snygg Longchamp-väska till axeln. Eller axelen som vissa i mina trakter säger.

Kommentarer

  1. De skorna skulle jag också sätta på mej... fast inte idag förståss

    SvaraRadera
  2. Snygga collage du gör! Med fjälrilar och skugga och allt! jag är imponerad. Men vita skor, de skulle inte förbli vita länge på mina fötter :)

    SvaraRadera
  3. Marlene: Ja, jag funderar fortfarande på dem. Har inte varit och hämtat dem...

    Petra: Tack för det! :-) Det är iofs rätt, vita skor är sällan vita länge.

    SvaraRadera
  4. Det här gillar jag! Jättesnyggt och vårlikt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg