Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Vissna vallmo

VisnaVallmo

Min huvudkudde har blivit alldeles för platt för att vara skön. Därför åkte vi till Ikea i helgen. Glömde dock bort att det var lönehelg, så det var såklart inte bara vi där. "Kan extrakassörerna gå till kassan" hördes med jämna mellanrum.

Jag köpte förutom skön kudde även dessa vallmo att sätta på väggen på barnens rum. Efter att ha fogat samman jätteklistermärkena ikväll på väggen, gick vi ut i vardagsrummet. Utom dottern som var kvar i barnrummet. Efter fem minuter hördes högljutt gnällande. Två av de tre vallmona hade trillat ned och lilla I hade trasslat in sig i dem och satt faktiskt fast i dem! Så om jag rekommenderar dem till andra vete katten (länk :-))... Den som sitter kvar är i alla fall mycket stilig!

Tillägg 22:55: tittade just till barnen och nu har trean också vissnat...

Kommentarer

  1. Tänk att jag funderade på detta bara häromdagen...om de här dekorationerna verkligen fungerar!? Och det gjorde de bevisligen inte :) ..men de gjorde sig fint på bild iallafall....
    ha det bra!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg