Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Förnuft eller känsla

bla_rutor

Våren är här. Inte i Skåne, men i klädbutikerna. Har hittat fyra blårutiga skjortor, alla ungefär lika fina. Den första är dyr, den andra har snart utgått ur sortimentet, den tredje går inte att köpa i Sverige och den fjärde längst fram finns ett stenkast från mig och är faktiskt den som tilltalar mig minst. Men jag kan kanske pimpa upp den med lite egna broderi? Har ju använt utskrivna Photoshop-mönster tidigare till kläder!

Jag har ett annat broderiprojekt på gång till min fåtölj. Jag kommer snart inte att få plats själv. Snart är det kuddstopp i den. Kommer bilder om ett tag.

Uppdatering: Var i ännu en annan butik på lunchen pch provade en liknande blus. Skrattade högt i provrummet. Såg ut som om jag just bakat sju sorters kakor och hade själv minst en bulle i ugnen i den. Så den hänger kvar i affären!

Kommentarer

  1. Hej!
    Jag hittade hit genom Cia som har bloggen Olivelund....och jag är henne evigt tacksam för det!
    Jag blir otroligt uppiggad och inspirerad av din blogg och beundrar dina kunskaper i Photoshop och hantverk. Gillade dina tavlor mycket som Cia köpt av dig....så enkla men ändå så vackra....det är ju det som är den stora konsten att göra mycket av lite...och det kan du!
    Jag kommer att besöka denna bloggen ofta...måste läsa mera inlägg här inne nu...tack för att du delar med dig!
    Många varma hälsningar från Claras linneskåp

    SvaraRadera
  2. Åh, tusen tack för de uppmuntrande orden! Det är det som gör det värt att blogga.

    SvaraRadera
  3. Jag har den rutiga Odd Molly i vinrött och den är lovely till slitna jeans. Snyggt och slappt!

    SvaraRadera
  4. Det blir nog den ändå tror jag, fast blå.

    SvaraRadera
  5. Svårt det där...
    Vilket fint collage du har gjort!

    SvaraRadera
  6. Snyggt collage, jag tycker ändå att den längst fram är rätt snygg, fast Odd Molly är ändå Odd Molly.

    SvaraRadera
  7. Nilla och Livet i träsket: Jag tyckte jag var ekonomisk och beställde den från HM, men sen ringde de från affären där jag bett dem lägga undan Odd Molly:n och sa att den kommit, så då kunde jag inte låta bli att ändra mig igen. Nu ska jag hämta den med. Sluthandlat för den här månaden. Och en bit in i nästa med...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg