Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Barnrum

barnrum
Efter måndagkvällens misslyckade homestyling av barnrummet, letar jag ny inspiration. En världskarta med djur till de små genien. Det finns en stor version från Ikea också som inte heller är så tokig. Den är på svenska, vilket inte den lilla med djuren är. Filtade sittmattor från Nepal via Individuell Människohjälp, som har en stor webbshop. Virkad sittpuff och en Ikea-hit: förvaringsbackar i favoritfärger till leksaksberget och ett snällt litet spöke som lyser upp en läskig natt och hjälper en att hitta nallis. Två hyllboxar från Ellos och fotofickor att stoppa utskrifter i så att man faktiskt tittar på sina bra bilder.

Kommentarer

  1. Den där sittpuffen var verkligen fin!
    Världskartan var inte heller dum!

    SvaraRadera
  2. Pratade med en kollega om sittpuffen: den är fin, men trillar kanske lätt?

    SvaraRadera
  3. Jag har beställt en världskarta från Bosieboo! (utan djur) Vi har inte satt upp den ännu, det blir kanske till hösten.

    SvaraRadera
  4. Nilla: Jag beställde fotofickorna och jag tror att det kan blien hit för barnens del.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg