Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Väskor - igen...

orla

Tiigare har jag bloggar om Orla Kierys väskor. Här kommer de igen. Viss är de fina? Den ena som en weekend-väska. Eller snarare barnens alla saker när man är bortbjuden en kväll.. Och den andra som en vardagsväska.

Jag väntar nog ändå till jul och ser dels vad tomten kommer med och dels om de ska ha rea på sina väskor, som de hade i somras. Då ska jag även kolla om väskan Rachel hos Mulberry också är nedsatt. Men först hoppas jag på att jag vunnit en hos Elle i deras tävling!

Kommentarer

Populära inlägg