Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Vedträn eller toarullar

tade

Gamla bildäck får tjänstgöra som vedkorg från och med idag hos oss. Den här svarta roliga korgen är gjord av just gamla bildäck. Ingen pilkorg där spån och annat trillar ut och förkortar tiden till nästa dammsugning. Man kan ju också lägga toarullar i den eller tidningar för den som sitter länge på toa...

Korgarna finns lite varstans. Jag hittade min hos Reunion Bad & Tvål i Malmö. Där hittade jag även dessa vackra små tvålar. Åtta stycken för 29 kronor. Och ingen ska få tvätta händerna med dem, utan de är bara till för ögonen att titta på!

I deras webbshop finna mycket annat för den som vill lyxa till det i badrummet eller klicka hem en julklapp. Rosa pyjamas som sägs vara mjukare än mjuk och en rosahandduk med fransar, till mamma kanske?

Kommentarer

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg