Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

På vippen att beställa soptunna

sop

I helgen var vi och åt brunch hos några vänner. Det var verkligen lyx att få så god mat framdukad en lördagförmiddag. Min vänninna är en sådan som får till det så snyggt och tivsamt hemma utan att det ser tillgjort eller överstylat ut. Vem vet, en dag kanske jag får göra ett inredningsreportage till bloggen från deras hem!

Hon hade hittat en stilig soptunna (jag tror det var hennes man, med tanke på affären). Den ska jag klicka hem från Clas Ohlsson och den var inte dyr. Då får Vippen finna sig i att blivit utkonkurrerad av en trettiosex gånger billigare variant. Tack för tipset, K!

Hos Kleenex hittade jag snygga burkar med deras eminenta papper i. Tänk vad man inte visste att man behövde förrän man visste att det fanns! Ibland blir jag förvånad ver ur mycket man kan krama ur en produkt som till synes är väldigt enkel: papper. En hemsida med läsarnas egna bilder, turné, blogg, Flash-animeringar och annat för att komma i kontakt med sina kunder och knyta dem till sig. Tilläggas bör att sidan vänder sig till amerikanska surfare.

Kommentarer

  1. Jag vill ju också ha en Vipp - såklart ;-)! Onekligen en vansinnig prisskillnad och ett riktigt bra budgettips!

    SvaraRadera
  2. Jag blev förtjust i tyget från tiogruppen. Ditt tips nedan! Livet levs enligt mig nog skönast ostylat...fast det är inte alltid så lätt. K

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg