Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Vad händer - verkar vara växtvärk på gång?

vincentshoes

Iförrgår köpte jag höstskor till barnen. Igår fick jag byta min sons skor. Från att ha haft 24 hela sommaren så har han nu storlek 27. Jo, då stämmer det som de säger i barnarådsböckerna att barnfötter växer stötvis. Jag gillar verkligen Vincent-skorna: stilrena och bra kvalitet. Ingen har dock sagt att barnskor är billigt.... Men sen å andra sidan: vilka är alternativen? Torrskodda i sandlådan måste de ju vara.

Jag har en snäll "kusinfru". Vi har fått säckvis med kläder och skor från deras tre barn. Det är verkligen en win-win-situation. Det inser jag nu när jag kan ge våra för små kläder till barnens kusin. Innan hade jag nästan dåligt samvete för flödet av kläder endast i en riktning: till oss. Men nu är jag bara glad att bli av med kassar med kläder och leksaker: vi får ju flera kubikmeter utrymme tillbaka i vårt hus! Sen är det miljövänligt också att använda igen.

Nästa vecka fyller min dotter 2 år och så ska hon få dessa svarta "stölvar" i present. Som en bonus till sonen så får han också sina samtidigt. Allt för att bevara världsfreden i vårt hus.

Kommentarer

Populära inlägg