Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Tackelitack för inspirationen



I juni startade jag min blogg. Det var efter att ha inspirerats av Weronica och hennes blogg En mammas dag. Därför vill jag här skicka ett tack till henne som inspirationskälla! Här kommer det: Tack!

Via Weronicas blogg hittade jag även till Cosas, därjag bland annat hittat den här gröna väskan som hängt med hela sommaren. Dock köpte jag den direkt via den danska tillverkaren.

Idag tänkte jag klicka hem dessa två burkar och jag ska förvara tvättmedel i dem. En ska få ett vit band och den andra ska få ett rängbågsband. Livar upp tvättandet kanske. Det hade även den snygga svarta tvättmaskinen från LG gjort.

Sen kan jag berätta att vi slutat använda sköljmedel sen länge. Känns bra att bespara miljön dessa droppar. Kläderna blir lika bra ändå och känns inte så kemiskt rena med sin konstlade äppelblomsdoft eller vad det nu kan vara.

Samtidigt ska barnen få var sin tandborsthållare, även dessa från Cosas. De har nämligen en egen toalett nu. Gästtoaletten ligger i anslutning till deras rum, så där huserar blöjor, små rosa smyckeskrin och pyjamasar nu.

Väntar fortfarande på att bli uppkopplad hemma så att bloggande kan ta fart igen. På tal om bredband, så glöm inte att stödja Rosa Bandet-kampanjen det har jag gjort!

Happy Friday!

Kommentarer

  1. Tack, Caroline! Vad roligt att bli omnämnd här! Cosas har så mycket fint och jag väntar med spänning på julsortimentet som skall lanseras på måndag. Egen toalett till barnen låter mycket lyxigt!

    SvaraRadera
  2. Bra att du slutat med sköljmedel!
    Jag använder inte heller sköljmedel.
    Ha en fortsatt bra helg.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg