Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Vila ögonen på bitar ur Vilas höstkollektion

vila

För ett par år sedan hittade jag aldrig några kläder som var min stil tyckte jag. Nu hittar jag bara jag sätter foten i en klädesaffär och inte ens det, nätet räcker. Jag har väl hittat min stil, "relaxed elegance" skulle jag vilja kalla den, utan att lägga någon större vikt av snobberi i den. Snygga kläder som är mer avslappnade än strikta men ändå välklätt, en liten liten aning åt vintagehållet.

I våras var jag helt insnöad på Odd Molly. Nu börjar hypen släppa lite. De är lite i dyraste laget, även om man känner sig så otroligt fin i kläderna! Jag erkänner: förra årets skatteåterbäring var oväntad och gick till delvis fem Odd Molly-plagg. Väl investerade pengar tycker jag! Tittar man på Tradera, säljes begagnade kläder för mer än inköpspriset.

Kommer designerna på Odd Molly kommer att påverkas i och med att de har börsintroducerats tro?

Ovan finns i alla fall fem gobitar ur höstkollektionen från Vila. Har månne deras designers sneglat lite Odd Molly-hållet? De på Lindex ha i alla fall! OM vänster - Lindex höger...

copy

Kommentarer

  1. Har du fem Odd-Molly-plagg i garderoben? :-o Jag har inte några... får nöja mig med Lindex.

    SvaraRadera
  2. Ja, efter tre års mammaledighet fick garederoben sig en uppfräschning.
    Ett plus var att det blev strul med en kofta jag bad en butik lägga undan, den kom inte, så jag fick mer än halva priset på ett annat OM-plagg. Sen kom koftan ändå och jag fick samma rabatt på den med! Oväntat och välkommet fynd!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med rabatter och bra service.
    Jag tycker att Odd Molly har jättesnygga kläder!
    Kul att du gjorde jämförelsen med bilder. Den var mer lik än jag först trodde.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg