Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Varde ljus över vårt köksbord

ljus


Då har jag fått ännu ett i-landsproblem: att hitta en snygg och funktionell lampa till köksbordet i nya huset. I min första lägenhet fanns det dimmer på toaletten. Väldigt behändigt på morgonen. Det är rätt mysigt att ha i köket också. Vi blev aldrig färdiga att installera det i huset vi bor i nu.

Här presenterar jag min kandidater. Från vänster:

Philippe Starck känns modernt hemtrevlig
Gladys trendig och stilig
Jasper Morris härligt moln som svävar ovanför köksbordet
Ice ovanlig design (och ovanligt pris...)

Kommentarer

  1. Ja det är inte lätt med lampor. De måste verkligen klicka. De ska ju sitta där ovanför köksbordet ett tag framöver. Vi har en tråkig en från IKEA. Men det blir kanske en ny när köket får sig en uppfräshning under hösten!
    Fin och inspirerande blogg du har!

    SvaraRadera
  2. Tror inte den till höger är funktionell över ett köksbord... Egentligen inte den näst längst till höger heller. Skulle satsa på något avbländat med nerljus.

    SvaraRadera
  3. Linnéa: tack ska du ha! Det är kul att få uppmuntrande kommenterar, det sporrar en att göra mer.

    Lucifer: du har nog rätt. Här måste både form och funktion vara 100%!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg