Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Mera höstkläder: Container
Snygg stol: Blå Station

container

I en liten liten blomsterbutik i Malmö, Butik Botanik, hittade jag ett ställ med underbara kläder. Det var Noa Noa och även ett annat danskt märke som heter Container. Kläderna går inte att köpa via nätet, men de finns än så länge i Malmö och även hos ZAK i Lund plus säkert på fler ställen längre norrut i vårt land.

Stolarna då? En kille som heter Stefan Borselius har designat den. Vi gick faktiskt i första klass tillsammans. Jag har sett honom figurera i flera svenska design- och inredningstidningar. Han fullkomligen spottar fram nya och rikitigt snygga möbler och inredningsdetaljer!

Stolarna finns att köpa hos Blå Station.

Kommentarer

  1. hej hej....

    visst är kläderna som container gör helt fantastiska. Jag köper mina container i en otroligt liten charmig affär som heter "Lustgården"
    Affären ligger lite utanför kungsbacka. Det är ett gammalt torp där man kan,,,,efter man shoppat,,sätta sig i trädgården och ta en kopp kaffe och hembakade bullar...bästa shopping stället jag varit på....
    sara

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg