Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Kalla kårar av samtal från dagis

1177

I våras ringde de från dagis och sa att min son hade trillat och hade ont i armen. Det slutade med en helg på sjukhuset och armen i gips. Och presenter. För ett par dagar sedan ringde mobilen igen och det står "Dagis" på displayen. Kalla kårar. Vad har hänt? Dagisfröken är dock snabb med att berätta att det är dottern som har ett stort insektsbett på armen. Puh. Kunde varit värre.

Hon hade bettet dagen innan, men det var tydligen större nu. Jag ringde sjukvårdsupplysningen som tipsade om Alsol från Apoteket. Jag måste säga att jag behöver ingen "Husets läkarbok". På sjukvårdupplysningen har de hjälpt mig många gånger och även sparat samhället pengar på ogjorda resor till sjukhuset. De är alltid så vänliga och ödmjuka på Sjukvårdsupplysningen. En eloge till dessa sköna människor!

Numret till Sjukvårdsupplysningen - 1177 - och barnplåster med motiv är det bästa man kan ha i väskan. Visst är det fantastiskt att gråten kan sluta direkt när Muminplåstret kommer på plats?

Söta Wallies i form av tut-tut-ar från Inreda.com.

Kommentarer

  1. Plåsterlindringen går igen hos oss vuxna.

    Jag skar mig i helgen på en kockkniv. Ståndaktigt skrek jag inte utan bara sa typ äsch. Men när det började komma ur mer och mer blod så gick jag och tog ett plåster varpå min fru frågade: jaså gjorde det ont?

    Hm, nej men det kan ju vara fräscht att hålla det från käket.

    SvaraRadera
  2. Vilken j�ttefin blogg du har! Och s� bra att du l�mnade en kommentar hos mig s� att jag hittade hit! V�lkommen �ter till mig! JAg �terkommer till dig!

    SvaraRadera
  3. Hej Caroline,'
    vilken söt Blogg du har. Här blir det till att länka! Du får gärna länka tillbaka om du vill, kika gärna på inredningstips.blogspot.com också.
    Glada hälsningar Kicki

    SvaraRadera
  4. PS.
    Glömde ju tacka för kommentaren på min Blogg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg