Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Ordning och reda i familjelivet: Familjen Google

google

Nu har jag lagt mitt liv i Googles händer. Mr Richard Holden och hans kolleger på Google kan ha bra koll på vår familj. Om han vill. Min man och jag använder G-mail och Google Calendar för att synkronisera våra kalendrar med möten och aktiviteter så att familjelivet fungerar.

Det är fantastiskt smidigt. Har man missat något som står där, så får man skylla sig själv att man inte kollat. Jag har ställt in så att jag får en SMS-påminnelse om händelser skrivits in där. Trots detta för jag ändå över en del till min trogna gamla filofax. Det kan ju bli strömavbrott...

Lägg där till en personifierad Google-startsida med kalender, mail, väder, översättning, nyheter, recept, notis, dagens konstbild och mycket annat att välja på. Smidigt.



G-mail kan dock endast fås via inbjudan från en som redan använder G-mail. Man får 100 inbjudningar per mail-adress. Jag har några (= de flesta) kvar....

Kommentarer

  1. Tack för dina varma ord...
    Vilken härlig blogg du har!

    Det låter ju kanonbra denna grej. Hmmm... kan man få mannen att synka sin kalender här månne??;) Får alltid reda på saker dagen innan el samma dag...


    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack för besöket hos mig. Nu ska jag ta och kika runt här på din blogg.

    Kram Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg