Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Cool stol från Kalikå

kalika

Två retrofåtöljer i starka färger från Kalikå. Coola! De hade jag gärna sett i mina barns rum. Tror ni att de kommer att sitta still i dem? Möjligtvis Strössel eller Apan som favoritgosedjuren heter.

Utbudet av designade barnmöbler är enormt. Jag tycker att det ibland håller på att gå till överdrift. Visst är det kul med ett vackert barnrum, men barnen tycker nog bättre om att mamma och pappa jobbar mindre än att de är på jobbet för att tjäna pengar till saker och upplevelser till dem. En tur i skogen ger så mycket mer än en semester med många timmar i bilen. Visst låter det enkelt och logiskt, men i verkligeheten är det inte alltid så. Tro mig!

Fåtöljerna är i alla fall fina. I affären eller hemma hos oss.

Kommentarer

Populära inlägg